1.000 caras/0 caras/1 rostro : Cindy Sherman, Thomas Ruff, Frank Montero
著者
書誌事項
1.000 caras/0 caras/1 rostro : Cindy Sherman, Thomas Ruff, Frank Montero
Fundación Telefónica, c2011
- タイトル別名
-
1,000 faces/0 faces/1 face
1.000 caras/0 caras/1 rostro = 1,000 faces/0 faces/1 face
1000 caras/0 caras/1 rostro = 1000 faces/0 faces/1 face
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue of the exhibition held at Alcalá 31, Madrid, May 31-July 24, 2011
Lista de obras: p. 137-139
Text in Spanish and English
内容説明・目次
内容説明
"1000 Faces/0 Faces/One Face" unites two great contemporary artists who have interrogated constructions of identity with an entirely unknown late-nineteenth-century photographer named Frank Montero. Its thesis runs as follows: in Cindy Sherman's manipulations of generic casting we encounter a face that produces all faces; in Thomas Ruff's proliferating but depersonalized portraits, we all encounter all faces reduced to a zero degree; and in Montero, we encounter a face that plays the role of itself, throughout the inscriptions wrought upon it by time. Montero's work, seemingly made without artistic intentions or ambitions, and published here for the first time, provides a sort of Rembrandt-like counterpoint to the identity arguments made by Ruff and Sherman's work, and alongside them makes for the most fascinating panorama of the absolute constructedness of the photographic portrait and the eerie artifice of identity itself.
「Nielsen BookData」 より