Teaching Marianne and Uncle Sam : public education, state centralization, and teacher unionism in France and the United States
著者
書誌事項
Teaching Marianne and Uncle Sam : public education, state centralization, and teacher unionism in France and the United States
(Politics, history, and social change)
Temple University Press, 2012
- : [hbk.]
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
A comparative historical study of the rise of teacher power and the state in France and the United States
目次
Preface
Acknowledgments
PART I The Puzzle of Turn-of-the-Century Teachers' Politics
1 Teachers, Politics, and the State
2 Centralization, Mobilization, and Selective Engagement
PART II Centralizing Education and Mobilizing Teachers
3 Centralizing Public Education and Teachers' Politics in Nineteenth-Century France
4 Centralization and Its Discontents among New York City Teachers
PART III The Politics of Selective Engagement
5 Selective Engagement and Teachers' Politics in France, 1887-1950
6 Selective Engagement and Teachers' Politics in New York City, 1920-1960
PART IV Conclusion
7 Marianne and Uncle Sam Revisited
Notes
Index
「Nielsen BookData」 より