Marketing and market queens : a study of tomato farmers in the Upper East region of Ghana
著者
書誌事項
Marketing and market queens : a study of tomato farmers in the Upper East region of Ghana
(ZEF development studies / edited by Solvay Gerke and Hans-Dieter Evers, v. 21)
Lit, c2012
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally presented as the author's thesis (doctoral) -- Universität Bonn, 2010
Includes bibliographical references (p. [155]-169)
内容説明・目次
内容説明
This book analyzes how global, regional, and national trade policies have influenced the domestic agricultural food market in Ghana. Through a detailed investigation of the tomato sector in the Upper East Region, a theoretical analysis of risks, power, and the moral market shows a complex market structure dominated by powerful tomato market queens who control the market. Empirical evidence reveals a market chain captured by local actors at various levels who, in an attempt to protect their position, exhibit a moral obligation towards traders by assisting them to buy at cheap prices at the farm gate. At a higher level, the book presents challenges confronting Ghanaian tomato farmers as they are faced with a flooding of the domestic market with tomato paste from European countries and a weak processing sector. Compounding their problem is regional competitions from Burkina Faso farmers. (Series: ZEF Development Studies - Vol. 21)
「Nielsen BookData」 より