A living man declared dead and other chapters : I-XVIII
著者
書誌事項
A living man declared dead and other chapters : I-XVIII
Gagosian Gallery , Wilson Center for Photography, 2012
2nd ed
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
"On the occasion of an exhibition at the Museum of Modern Art, New York, the Museum of Contemporary Art, Los Angeles, Neue Nationalgalerie, Berlin, Tate Modern, London, 2011/2012"--Facing t.p
出版者の相違による別書誌あり
内容説明・目次
内容説明
A significant and extensive book on a major new body of work by the American artist Taryn Simon. Taryn Simon: A Living Man Declared Dead and Other Chapters, I-XVIII was produced over a four-year period (2008-2011), during which Simon travelled the world researching and recording bloodlines and their related stories. In each of the eighteen "chapters" that make up the work, the external forces of territory, power, circumstance, or religion collide with the internal forces of psychological and physical inheritance. Her subjects feuding families in Brazil, victims of genocide in Bosnia, the first woman to hijack an aircraft, and the living dead in India. Her collection is at once cohesive and arbitrary, mapping the relationships among chance, blood, and other components of fate. This volume accompanies the exhibitions at Tate Modern, London (May 2011), Neue Nationalgalerie, Berlin (September 2011), and the Museum of Modern Art, New York (May-September 2012).
「Nielsen BookData」 より