Critical thinking for sports students
著者
書誌事項
Critical thinking for sports students
(Active learning in sport)
Learning Matters, 2010
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 126-129) and index
内容説明・目次
内容説明
"A really useful textbook to help undergraduate students construct arguments in their writing, and raise their writing abilities to a higher level. The book also provides useful examples that relates to sports students."
- Hassan Khalil, Hertfordshire University
"A fantastic text and one we use regularly with undergraduate and postgraduates."
- Abbe Brady, Gloucestershire University
The capacity to think critically is essential for success in sport courses in higher education. This book provides all those involved in the study of sport with the tools to assess, construct and present arguments and to analyse and evaluate material.
The emphasis is on the application of critical thinking - in the form of written arguments, discussion and negotiation. Throughout, the text and examples are presented within the context of sport, helping students to more easily apply their learning to their subject area.
目次
Critical thinking and the study of sport
What is an Argument?
Evaluating an Argument's Structure: Deductive Arguments
Evaluating an Argument's Content: Truth, Evidence and Credibility
Assumptions, Generalisations and Hypotheses
Evaluating Arguments: Fallacies
Evaluating Arguments: Examples
「Nielsen BookData」 より