The Blue Rider in the Lenbachhaus, Munich
著者
書誌事項
The Blue Rider in the Lenbachhaus, Munich
Prestel, c2013
- : English trade ed
- : English museum ed
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Selected bibliography: p. 368-371
内容説明・目次
内容説明
A private historic villa that was transformed into one of Munich's most beloved museums, the Lenbachhaus has reopened with a redesign by the renowned architect Norman Foster. Published to help celebrate the museum's reopening, this book offers a fresh perspective on the Lenbachhaus' most popular holdings: the works of the Blue Rider group of which the Lenbachhaus owns the largest collection worldwide. One of modern art's most influential forces, the Blue Rider movement was founded by a group of artists including Wassily Kandinsky, Alexej von Jawlensky, Marianne von Werefkin, Franz Marc, August Macke and Gabriele Munter. Although styles and aims varied from artist to artist, the group shared a common desire to express spiritual truths through their art. They believed in the promotion of modern art; the connection between visual art and music; and a spontaneous, intuitive approach to painting that is characteristic of German Expressionism. In addition to full colour illustrations of works by the artists of the Blue Rider group, this book features works not included in previous books, and a design that echoes that of the Lenbachhaus Museum.
「Nielsen BookData」 より