Executive function and child development
著者
書誌事項
Executive function and child development
(Norton professional book)
W.W. Norton, c2013
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 235-237) and index
内容説明・目次
内容説明
Poor executive function (EF) in the brain can mean behavioral and attentional problems in school. This book explains to professionals and parents how EF develops in kids, what EF difficulties look like, and what creative and effective interventions can meet their needs. Executive functions involve mental processes such as:
Working memory-holding several pieces of information in mind while we try to do something with them-for example, understand and solve a problem or carry out a task.
Response inhibition-inhibiting actions that interfere with our intentions or goals.
Shifting focus-interrupting an ongoing response in order to direct attention to other aspects of a situation that are important for goal attainment.
Cognitive flexibility-generating alternative methods of solving a problem or reaching a goal.
Self-monitoring-checking on one's own cognitions and actions to assure that they are in line with one's intentions.
Goal Orientation-creating and carrying out a multi-step plan for achieving a goal in a timely fashion, keeping the "big picture" in mind.
「Nielsen BookData」 より