Birth of a clown
著者
書誌事項
Birth of a clown
Steidl-Miles, 2013
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Colophon title
内容説明・目次
内容説明
In 1947 the International Circus Clowns' Club began keeping a record of its member clowns' make-up. Each unique make-up design was painted onto an emptied chicken egg that was catalogued and used to trademark the identities of clowns including the famous Coco and Grimaldi. Stan Bult, founder of the club, painstakingly painted the earliest designs by hand himself. Birth of a Clown is Sam Taylor-Johnson's photographic documentation of these fascinating objects, now part of the Clowns' Gallery and Museum in Somerset. Taylor-Johnson stumbled onto the museum by chance and has now preserved these eccentric portraits-sometimes hilarious, sometimes sad-in book form. Born in 1967, Sam Taylor-Johnson (Sam Taylor-Wood) is at the forefront of contemporary British art. Filmmaker, photographer and conceptual artist, her solo exhibitions include those at the Kunsthallle Zurich, the Hayward Gallery, London, and the Contemporary Arts Museum, Houston. In 2009 Taylor-Johnson directed her debut feature film Nowhere Boy about the young John Lennon. Her books at Steidl include Crying Men (2004), Still Lives (2006) and the upcoming Third Floor.
「Nielsen BookData」 より