Learning to change the world : the social impact of one laptop per child
著者
書誌事項
Learning to change the world : the social impact of one laptop per child
Palgrave Macmillan, 2012
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
There are thousands of social entrepreneurship programs in various stages of planning and implementation at any given time. For the most part, these programs start out small with the intention of "scaling up" based on trial and error. One Laptop per Child started out with a very ambitious mission - to provide more information and better education to the world's poor via an inexpensive laptop. Almost immediately this organization garnered attention - the ambition, the caliber of people working on the program and the initial success. This book tells not only the story of this lofty group of pioneers, but also puts the lessons into perspective for future social entrepreneurs - what it means to work in this environment, how to collaborate with educators, organizations, countries, administrators, businesses. Part narrative history of OLpC, part social entrepreneurship lessons and part futuristic look at attaining the education goals it set out, this book offers a real on the ground look at how this group brought together, business, educators, technology, non-profits, and entrepreneurs to help bring an education to the world's underprivileged.
目次
Introduction Summary Impact of OLpC The Cambodia Epiphany Organizing for Impact: The Emergence of OLpC Designing for Impact Producing the '$100 Laptop' Fueling Interactive Learning with Sugar Selling the Green Banana Running the Last Mile The Future Appendix A: Background Information on Authors
「Nielsen BookData」 より