Tamara de Lempicka, 1898-1980 : goddess of the automobile age
著者
書誌事項
Tamara de Lempicka, 1898-1980 : goddess of the automobile age
Taschen, c2011
- : [hardback]
- タイトル別名
-
De Lempicka
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Taschen 25"--Spine
Chronology: p. 92-93
Bibliography: p. 95
内容説明・目次
内容説明
This title deals with Tamara de Lempicka's beautiful women, elegant automobiles and the modern metropolis. Tamara de Lempicka (1898-1980) stood at the center of the sophisticated Paris art world of the 1920s and 30s. Her love for beautiful women, elegant automobiles, and the modern metropolis provided not only motifs for her pictures, but also influenced her artistic style. Simultaneously with her career as artist, Tamara de Lempicka pioneered a new image of life on the screen, evident in the new, self-confident woman and the changing aspects of femininity and masculinity. The same sense of style was reflected in a futuristic cult of speed, domestic design forms promulgated by the Bauhaus, and the dandyism of a George Brummell. Tamara de Lempicka's best-known painting, "Self-Portrait of Tamara in a Green Bugatti", presents the artist as a female dandy brimming with cool elegance. Whether as an Art-Deco artist, a post-Cubist or a Neoclasissist, de Lempicka struck the taste of a cosmopolitan (and wealthy) public that found its own image reflected in her work.
Every book in TASCHEN's "Basic Art" series features: a detailed chronological summary of the artist's life and work, covering the cultural and historical importance of the artist; approximately 100 color illustrations with explanatory captions; and, a concise biography.
「Nielsen BookData」 より