The economist as public intellectual
著者
書誌事項
The economist as public intellectual
(History of political economy : annual supplement, v. 45)
Duke University Press, 2013
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The Economist as Public Intellectual examines the power of individual economists to intervene in public affairs and argues that economists' public interventions have had profound consequences for both the structure and the content of the public sphere. Focusing on the encounters between economists and their publics in the United Kingdom and the United States, the essays in this volume demonstrate how publicity served different purposes in the evolving configurations of academe, business, government, and media during the twentieth century. The economists discussed include Gary Becker, Milton Friedman, John Kenneth Galbraith, and John Maynard Keynes. This volume concludes with a timely examination of economists' reaction to the current financial downturn.Subscribers to History of Political Economy will receive a copy of The Economist as Public Intellectual.
Tiago Mata is Senior Research Associate in the Department of History and Philosophy of Science at the University of Cambridge. Steven G. Medema is Professor of Economics at the University of Colorado at Denver.
「Nielsen BookData」 より