Man'yōshū and the imperial imagination in early Japan
著者
書誌事項
Man'yōshū and the imperial imagination in early Japan
(Brill's Japanese studies library, v. 45)
Brill, 2014
- : hardback
大学図書館所蔵 全31件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
この図書・雑誌をさがす
注記
Includes bibliographical references (p. [417]-433) and index
内容説明・目次
内容説明
In Man'yoshu and the Imperial Imagination in Early Japan, Torquil Duthie examines the literary representation of the late seventh-century Yamato court as a realm of "all under heaven." Through close readings of the early volumes of the poetic anthology Man'yoshu (c. eighth century) and the last volumes of the official history Nihon shoki (c. 720), Duthie shows how competing political interests and different styles of representation produced not a unified ideology, but rather a "bundle" of disparate imperial imaginaries collected around the figure of the imperial sovereign. Central to this process was the creation of a tradition of vernacular poetry in which Yamato courtiers could participate and recognize themselves as the cultured officials of the new imperial realm.
「Nielsen BookData」 より