Teaching Shakespeare and Marlowe : learning vs. the system
著者
書誌事項
Teaching Shakespeare and Marlowe : learning vs. the system
(Shakespeare now!)(The Arden Shakespeare)
Bloomsbiry, c2013
- : pb
- タイトル別名
-
Teaching Shakespeare and Marlowe : learning versus the system
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [139]-144
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Schools and universities are fast becoming managerial 'courts' of learning in which educators and students are system creatures busily fulfilling system protocols. Any teacher or academic yearning for fresh and authentic approaches to their discipline must first find ways to imagine possibilities beyond the system's limits.
This book sounds the depths of the problem in respect to Literary Studies and proposes strategies for effecting voluntary 'exile' from court in pursuit of more imaginative approaches to the teaching and learning of Shakespeare and Marlowe.
目次
Prologue
Part 1 Schooling Shakespeare
1: Revenge 2: Positive Turbulence3: Shakespeare Reloaded
Part 2 Learning Marlowe
4: Perceived Relevance
5: Green Light
Epilogue
「Nielsen BookData」 より