小学校児童の認知・学習能力に基づいた算数教育研究
著者
書誌事項
小学校児童の認知・学習能力に基づいた算数教育研究
(Selected scientific & technical report, Data No. TF-6054(A-2))
テクノフォーラム, [199-]
- タイトル別名
-
小学校児童の認知学習能力に基づいた算数教育研究
- タイトル読み
-
ショウガッコウ ジドウ ノ ニンチ・ガクシュウ ノウリョク ニ モトズイタ サンスウ キョウイク ケンキュウ
大学図書館所蔵 件 / 全1件
-
該当する所蔵館はありません
- すべての絞り込み条件を解除する
この図書・雑誌をさがす
注記
Cover title
Facsim. reprint
Includes bibliographical references
収録内容
- From protoquantities to operators : building mathematical competence on a foundation of everyday knowledge / Lauren B. Resnick
- Conquer mathematics concepts by developing visual thinking / prepared by Rina Hershkowitz and Zvia Markovits ; edited by Grayson H. Wheatley
- Implementing metacognitive processing in the mathematics classroom / by Margaret eileen Williamson
- Addressing the three types of learning styles to enhance the understanding of second grade math concepts / by Patricia A. Wojcik
- Assessment of a problem-centered second-grade mathematics project / Paul Cobb ... [et al.]
- A constructivist approach to numeration in primary school : results of a three year intervention with the same group of children / Nadine Bednarz and Bernadette Janvier
- Constructivist learning and teaching / Douglas H. Clements and Michael T. Battista