小学校児童の認知・学習能力に基づいた算数教育研究

著者

書誌事項

小学校児童の認知・学習能力に基づいた算数教育研究

(Selected scientific & technical report, Data No. TF-6054(A-2))

テクノフォーラム, [199-]

タイトル別名

小学校児童の認知学習能力に基づいた算数教育研究

タイトル読み

ショウガッコウ ジドウ ノ ニンチ・ガクシュウ ノウリョク ニ モトズイタ サンスウ キョウイク ケンキュウ

大学図書館所蔵 件 / 1

この図書・雑誌をさがす

注記

Cover title

Facsim. reprint

Includes bibliographical references

収録内容

  • From protoquantities to operators : building mathematical competence on a foundation of everyday knowledge / Lauren B. Resnick
  • Conquer mathematics concepts by developing visual thinking / prepared by Rina Hershkowitz and Zvia Markovits ; edited by Grayson H. Wheatley
  • Implementing metacognitive processing in the mathematics classroom / by Margaret eileen Williamson
  • Addressing the three types of learning styles to enhance the understanding of second grade math concepts / by Patricia A. Wojcik
  • Assessment of a problem-centered second-grade mathematics project / Paul Cobb ... [et al.]
  • A constructivist approach to numeration in primary school : results of a three year intervention with the same group of children / Nadine Bednarz and Bernadette Janvier
  • Constructivist learning and teaching / Douglas H. Clements and Michael T. Battista

関連文献: 1件中  1-1を表示

詳細情報

  • NII書誌ID(NCID)
    BB14765889
  • 出版国コード
    ja
  • タイトル言語コード
    jpn
  • 本文言語コード
    eng
  • 出版地
    東京
  • ページ数/冊数
    1 v. (various pagings)
  • 大きさ
    30 cm
  • 親書誌ID
ページトップへ