The RTI approach to evaluating learning disabilities
著者
書誌事項
The RTI approach to evaluating learning disabilities
(The Guilford practical intervention in the schools series)
Guilford Press, c2013
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 193-202) and index
内容説明・目次
内容説明
*Fills a significant gap in the RTI literature; though RTI is being implemented widely, there are few resources on its role in determining special education eligibility.
*Comprehensively describes assessment procedures, including case examples, and addresses frequently asked questions.
*Authors are influential experts; Kovaleski is considered one of the founders of RTI.
*The use of RTI in LD evaluations is required in a growing number of states.
*Online supplement: purchasers will be able to download and print the reproducible materials.
目次
Introduction
1. Historical and Legal Background for Response to Intervention
2. Implementing RTI as School Reform: Instructional Prerequisites for Using RTI for Eligibility Decision Making
3. Determining Inadequate Academic Achievement
4. Determining Rate of Improvement
5. Ruling Out Other Conditions
6. Ruling Out Inadequate Instruction
7. The Observation Requirement
8. Parent Involvement in an RTI System
9. Determining Eligibility for Special Education: Pulling All the Pieces Together in a Comprehensive Evaluation
10. Using RTI Data to Build an IEP
11. Frequently Asked Questions about RTI and SLD
「Nielsen BookData」 より