William Kentridge, Nalini Malani : the shadow play as medium of memory
著者
書誌事項
William Kentridge, Nalini Malani : the shadow play as medium of memory
Galerie Lelong , Charta, c2013
- タイトル別名
-
Nalini Malani: in search of vanished blood
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
"Published on the occasion of the exhibition 'Nalini Malani: in search of vanished blood' September 6-October 19, 2013, Galerie Lelong ..."--Colophon
内容説明・目次
内容説明
This is a fascinating comparative study of two contemporary artist who both utilised the traditional art of shadow play in their work. This exquisite comparative study of contemporary artists William Kentridge and Nalini Malani focuses on their use of the shadow play as a medium of memory. Independently of each other, both artists have deployed this centuries-old performance art form in works that some consider to be highpoints of their respective careers, including Kentridge's installation The Refusal of Time and Malani's video/shadow play In Search of Vanished Blood. Both artists belong to a generation whose experience is shaped by colonialism and de-colonization; their works reflect on the long-term traces of historical trauma, partition, and apartheid, always in aesthetically complex forms rather than in documentary or agit-prop style. In creative dialogue with modernism and the historical avant-garde, they provide persuasive examples of a new negotiation between aesthetics, ethics, and politics.
「Nielsen BookData」 より