Traditions transfigured : the Noh masks of Bidou Yamaguchi
著者
書誌事項
Traditions transfigured : the Noh masks of Bidou Yamaguchi
University Art Museum, California State University, Long Beach , Distributed by University of Washington Press, c2014
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
"This volume is published in conjunction with the exhibition Traditions transfigured: the Noh masks of Bidou Yamaguchi, organized by the University Art Museum at California State University, Long Beach, from January 25 to April 13, 2014."--T.p. verso
Essay by: J. Thomas Rimer, William T. Vollmann, Matthew Welch,
Catalogue entries: by David De Boer, B. Karenina Karyadi, Sheida Koufigar, Lauren Nochella, Kristy Odett, Ariana Rizo, Mary Grace Sanchez, Gail Schlicht
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
The face has inspired artists around the world for millennia, and Japan's Noh theater has provided a complex domain for exploring human emotion. Inspired by these practices, Traditions Transfigured examines fourteen contemporary works by Noh mask-maker and artist Bidou Yamaguchi. These apply the forms, techniques, transformative spirit, and mysterious elegance of Noh masks to iconic female portraits from the European art historical canon, and to Kabuki actor prints by Sharaku, Japan's 18th century portrait master.
This book explores these masks in the context of Noh through essays by art historians, a Noh specialist, and an award-winning novelist.
「Nielsen BookData」 より