Symbolism in nineteenth-century ballet : Giselle, Coppélia, the Sleeping Beauty and Swan Lake
著者
書誌事項
Symbolism in nineteenth-century ballet : Giselle, Coppélia, the Sleeping Beauty and Swan Lake
Peter Lang, c2012
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [257]-264) and index
内容説明・目次
内容説明
This book investigates allegorical meaning in the ballets Giselle, Coppelia, The Sleeping Beauty and Swan Lake, principally by examining their original librettos and costume designs, as well as considering their surviving choreographic legacy. Each ballet is examined scene by scene in order to identify occult symbols secreted within its structure. The names of characters, their costume details (form, colour, pattern and attribute) and the parts they play and dance (mime, choreographic step and staging) are individually searched for symbolic correspondences.
The author argues that the meaning of these symbols reveals a serious subtext embedded within each ballet and shows that these subtexts are all found to fable the spiritual journey of the soul towards a heavenly paradise. The distinctive set of symbols and the method of interpretation differ in each case: Giselle takes on a Swedenborgian slant, Coppelia hinges on Masonry, while The Sleeping Beauty and Swan Lake are steeped in mysticism.
目次
Contents: Nineteenth-century Symbolism - The Romantic spirit world - Giselle as a Swedenborgian ballet - Coppelia as a Masonic ballet - The Sleeping Beauty as a mystical fairytale ballet - Swan Lake as a Slavic supernatural ballet.
「Nielsen BookData」 より