The Buddha in the machine : art, technology, and the meeting of East and West
著者
書誌事項
The Buddha in the machine : art, technology, and the meeting of East and West
(Yale studies in English)
Yale University Press, c2014
- : cloth
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The famous 1893 Chicago World's Fair celebrated the dawn of corporate capitalism and a new Machine Age with an exhibit of the world's largest engine. Yet the noise was so great, visitors ran out of the Machinery Hall to retreat to the peace and quiet of the Japanese pavilion's Buddhist temples and lotus ponds. Thus began over a century of the West's turn toward an Asian aesthetic as an antidote to modern technology.
From the turn-of-the-century Columbian Exhibition to the latest Zen-inspired designs of Apple, Inc., R. John Williams charts the history of our embrace of Eastern ideals of beauty to counter our fear of the rise of modern technological systems. In a dazzling work of synthesis, Williams examines Asian influences on book design and department store marketing, the commercial fiction of Jack London, the poetic technique of Ezra Pound, the popularity of Charlie Chan movies, the architecture of Frank Lloyd Wright, and the design of the latest high-tech gadgets. Williams demonstrates how, rather than retreating from modernity, writers, artists, and inventors turned to traditional Eastern techne as a therapeutic means of living with-but never abandoning-Western technology.
「Nielsen BookData」 より