The language of social media : identity and community on the internet
著者
書誌事項
The language of social media : identity and community on the internet
Palgrave Macmillan, 2014
- : softcover
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Softcover reprint of the hardcover 1st edition 2014"--T.p. verso of softcover
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This timely book examines language on social media sites including Facebook and Twitter. Studies from leading language researchers, and experts on social media, explore how social media is having an impact on how we relate to each other, the communities we live in, and the way we present a sense of self in twenty-first century society.
目次
- Introduction: The Language of Social Media
- Philip Seargeant and Caroline Tagg PART I: THE PERFORMANCE OF IDENTITY ON SOCIAL MEDIA 1. The Performance of a Ludic Self on Social Network(ing) Sites
- Ana Deumert 2. Hoaxes, Hacking and Humour: Analysing Impersonated Identity on Social Network Sites
- Ruth Page 3. 'Usually not one to complain but...': Constructing Identities in User-generated Online Reviews
- Camilla Vasquez 4. Language Choice and Self-presentation in Social Media: The Case of University Students in Hong Kong
- Carmen Lee 5. Entextualization and Resemiotization as Resources for Identification in Social Media
- Sirpa Leppanen, Samu Kytoela, Henna Jousmaki, Saija Peuronen and Elina Westinen PART II: THE CONSTRUCTION OF COMMUNITY ON SOCIAL MEDIA 6. CoffeeTweets: Bonding around the Bean on Twitter
- Michele Zappavigna 7. Audience Design and Language Choice in the Construction and Maintenance of Translocal Communities on Social Network Sites
- Caroline Tagg and Philip Seargeant 8. Youth, Social Media and Connectivity in Japan
- Toshie Takahashi 9. Investigating Language Policy in Social Media: Translation Practices on Facebook
- Aoife Lenihan 10. Seeing Red: Social Media and Football Fan Activism
- Frank Monaghan
「Nielsen BookData」 より