Building the operatic museum : eighteenth-century opera in fin-de-siècle Paris
著者
書誌事項
Building the operatic museum : eighteenth-century opera in fin-de-siècle Paris
(Eastman studies in music)
University of Rochester Press, 2013
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [251]-262) and index
内容説明・目次
内容説明
The pathbreaking revival in Paris ca. 1900 of long-neglected operas by Mozart, Gluck, and Rameau -- and what this meant to French audiences, critics, and composers.
Focusing on the operas of Mozart, Gluck, and Rameau, Building the Operatic Museum examines the role that eighteenth-century works played in the opera houses of Paris around the turn of the twentieth century. These works, mostly neglected during the nineteenth century, became the main exhibits in what William Gibbons calls the Operatic Museum -- a physical and conceptual space in which great masterworks from the past and present could, like works ofvisual art in the Louvre, entertain audiences while educating them in their own history and national identity. Drawing on the fields of musicology, museum studies, art history, and literature, Gibbons explores how this "museum" transformed Parisian musical theater into a place of cultural memory, dedicated to the display of French musical greatness.
William Gibbons is Associate Professor of Musicology at Texas Christian University.
目次
Introduction
Museums
Restorations
(De)Translations
Transitions
Resurrections
Tragedies
Symbols
Monuments
Quarrels
Archaeologies
Notes
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より