Courtly visions : the Ise stories and the politics of cultural appropriation
著者
書誌事項
Courtly visions : the Ise stories and the politics of cultural appropriation
(Japanese visual culture / managing editor, John T. Carpenter, v. 12)
Brill, 2014
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 324-337
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
Courtly Visions: The Ise Stories and the Politics of Cultural Appropriation traces-through the visual and literary record-the reception and use of the tenth-century literary romance through the seventeenth century. Ise monogatari (The Ise Stories) takes shape in a salon of politically disenfranchised courtiers, then transforms later in the Heian period (794-1185) into a key subtext for autobiographical writings by female aristocrats. In the twelfth century it is turned into an esoteric religious text, while in the fourteenth it is used as cultural capital in the struggles within the imperial household. Mostow further examines the development of the standardized iconographies of the Rinpa school and the printed Saga-bon edition, exploring what these tell us about how the Ise was being read and why. The study ends with an Epilogue that briefly surveys the uses Ise was put to throughout the Edo period and into the modern day.
「Nielsen BookData」 より