Standards and curriculum : a view from the nation : a joint report by the National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) and the Association of State Supervisors of Mathematics (ASSM) : Park City, Utah, July 21-24, 2004
著者
書誌事項
Standards and curriculum : a view from the nation : a joint report by the National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) and the Association of State Supervisors of Mathematics (ASSM) : Park City, Utah, July 21-24, 2004
National Council of Teachers of Mathematics, c2005
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 67-68)
内容説明・目次
内容説明
This joint report by NCTM and the Association of State Supervisors of Mathematics (ASSM) of a project held July 21-24, 2004, provides insights into where we appear to be headed as a nation in our expectations for students' mathematics learning. The report is an initial attempt to examine across states the impact of NCTM's Principles and Standards for School Mathematics on curriculum reform, discern how state educational agencies approached the task of developing state standards and bring to light areas of commonality and difference. The information obtained from this endeavor lays a foundation for discussions about the future direction of local, state and national mathematics curricula and will be used by mathematics supervisors to further evaluate and refine state initiatives.
「Nielsen BookData」 より