Multimodal teaching and learning : the rhetorics of the science classroom
著者
書誌事項
Multimodal teaching and learning : the rhetorics of the science classroom
(Bloomsbury classics in linguistics)
Bloomsbury, 2014
- : pb
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: London: Continuum, 2001
Includes bibliographical references (p. [215]-217) and index
Other authors: Carey Jewitt, Jon Ogborn and Charalampos Tsatsarelis
内容説明・目次
内容説明
This book takes a radically different look at communication, and in doing so presents a series of challenges to accepted views on language, on communication, on teaching and, above all, on learning. Drawing on extensive research in science classrooms, it presents a view of communication in which language is not necessarily communication - image, gesture, speech, writing, models, spatial and bodily codes. The action of students in learning is radically rethought: all participants in communication are seen as active transformers of the meaning resources around them, and this approach opens a new window on the processes of learning.
目次
Introduction
1. Rhetorics of the Science Classroom: A Multimodal Approach
2. Multimodality
3. Analysing Action in the Science Classroom
4. Shapes of Knowledge
5. Rethinking Learning in the Multimodal Environment: Learning to Be Scientific
6. Written Genres and the Transformation of Multimodal Communication: Students' Signs as Evidence of Learning 7. Materiality as an Expression of Learning 8. Conclusion
「Nielsen BookData」 より