Emerging perspectives on 'African development' : speaking differently
著者
書誌事項
Emerging perspectives on 'African development' : speaking differently
(Counterpoints : studies in the postmodern theory of education, v. 443)
Peter Lang, c2014
- : pbk
- タイトル別名
-
Emerging perspectives on "African development" : speaking differently
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
収録内容
- Emerging perspectives on "African development" : an introduction / George J. Sefa Dei & Paul Banahene Adjei
- Democracy, good governance, and education : rethinking African possibilities / George J. Sefa Dei
- Toward an ontological and epistemological understanding of indigenous African process of conflicts and disputes mediations and settlements (CADMAS) / Paul Banahene Adjei
- Dreaming beyond the state : centering indigenous governance as a framework for African development / Aman Sium
- Transforming Canada's hegemonic global education paradigm through an anticolonial framework / Laura H.V. Wright
- Challenging the Euro-Western epistemological dominance of development through African cosmovision / Jadie McDonnell
- Centering African indigenous women within the context of social-economic and political development / Susan Otto
- Regional integration, a prospect for development : lessons from Rwanda's experience in the East African community / Francis Akena Adyanga
- Rethinking development : an indigenous African communal approach / Ahmed Ali Ilmi
- Basic education and sustainable development in the era of globalization : does Nigeria mortgage her future in accepting international assistance for her primary education projects? / Michael Onyedika Nwalutu
- Environmental stewardship and indigenous education in Africa : looking beyond Eurocentric dominated curricula/ Isaac Nortey Darko