Masques, mascarades, mascarons
著者
書誌事項
Masques, mascarades, mascarons
Officina Libraria , Musée du Louvre, c2014
- : Officina Libraria
- : Musée du Louvre
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of exhibition held at Musée du Louvre , Paris, June 19-Sept. 22, 2014
Bibliography: p. 246-261
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Since Antiquity humanity has masked itself. The mask hides the face, but this very act reveals the presence of a double. The mask gives birth to mystery: it belongs, at the same time, to the sacred and the profane, to truth and vanity, to reality and fiction. This exhibition catalogue presents a vast array of works of art: from the mask of Dyonisus (5th century BC) to Man Ray's photos, but also Mantegna's and Callot's etchings, the watercolours for Louis XIV's court theatre, the death masks of the Italian and French Renaissance, the Mannerist Gorgon heads sculpted on the parade shields to imitate the petrifying head of the Gorgon on Athena's shield. The catalogue examines the religious role of the mask in Greek theatre, its expressive, playful and at times diabolical force in feasts, balls and the Italian Commedia, its role in funerary contexts (death mask) and its apotropaic function in burials. It also investigates its uses as ornamental element (large, grotesque masks).
「Nielsen BookData」 より