Cinema against spectacle : technique and ideology revisited
著者
書誌事項
Cinema against spectacle : technique and ideology revisited
(Film theory in media history)
Amsterdam University Press, c2015
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Filmography: p. 305-309
Bibliography: p. 311-[330]
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Jean-Louis Comolli's six-part essay Technique and Ideologyhad a revolutionary effect on film theory and history when it first appeared in Cahiers du Cinema in 1971. In 2009, Comolli revisited his earlier text, arguing that the present age, marked by the total dominance of media-filtered spectacle over image production, makes the need for an 'emancipated, critical spectator' more pressing than ever. In this volume, Daniel Fairfax presents annotated translations of these two texts to provide an overview of Comolli's activity as both a theorist and a filmmaker.
目次
- Table of Contents Preface (Philip Rosen) Introduction (Daniel Fairfax) "Yes we were utopians
- in a way, I still am...": Interview with Jean-Louis Comolli Cinema against Spectacle I. Opening the Window? II. Inventing the Cinema? III. Filming the Disaster? IV. Cutting the Figure? V. Changing the Spectator? Technique and Ideology Introduction I. On a Dual Origin The ideological place of the "base apparatus" Birth = deferral: the invention of the cinema II. Depth of Field: the Double Scene Bazin's "surplus realism" The work of "transparency" For a materialist history of the cinema "For the first time..." III. "Primitive" Depth of Field IV. Effacement of Depth/Advent of Speech V. Which Speech? Appendix I: Cinema/Ideology/Criticism Appendix II: Machines of the Visible Glossary of Terms Publication History Filmography Bibliography Translator's Notes Index
「Nielsen BookData」 より