See through Ledoux : architecture, theatre, and the pursuit of transparency
著者
書誌事項
See through Ledoux : architecture, theatre, and the pursuit of transparency
ORO editions, c2006
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Claude-Nicolas Ledoux's engraving Coup d' il du theatre Besancon in which the architect's building is seen reflected in the eye of a viewer, is the center piece in this intellectual archaeology. Rodolphe el-Khoury's close reading of Ledoux's celebrated icon uses it to excavate the foundations of architectural transparency, Modernism's most potent and lasting "invention," which is here traced back to an intellectual milieu that precedes the industrial revolution's glass and steel building technology. The image becomes a site of entry into the culture of the eighteenth century debates in public health, the political ideas of Rousseau, the philosophy of Condillac, the project of the Encyclopaedie yielding insights into important philosophical, and architectural issues. The book includes a translation of Ledoux's chapter on the theater from his magnum opus, Considarae Sous le Rapport de l'art, des Moers, et de la Legislation ILLUSTRATIONS: 5 colour & 60 b/w photographs
「Nielsen BookData」 より