Robert Frank in America
著者
書誌事項
Robert Frank in America
Steidl , Iris & B. Gerald Cantor Center for Visual Arts, Stanford University, 2014
- : hbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
"Published on the occasion of an exhibition held at the Iris & B. Gerald Cantor Center for Visual Arts, Stanford University, Stanford, California, September 10, 2014-January 5, 2015"--Colophon
内容説明・目次
内容説明
Because of the importance of Robert Frank's The Americans; because he turned to filmmaking in 1959, the same year the book appeared in the United States; and because he made very different kinds of pictures when he returned to still photography in the 1970s, most of Frank's American work of the 1950s is poorly known. This book, based on the important Frank collection at the Cantor Arts Center at Stanford University, is the first to focus on that work. Its careful sequence of 131 plates integrates twenty-two photographs from The Americans with more than 100 unknown or unfamiliar images to chart the major themes and pictorial strategies of Frank's work in the United States in the 1950s. Peter Galois' text presents a thorough reconsideration of Frank's first photographic career and examines in detail how he used the full range of photography's vital 35mm vocabulary to reclaim the mediums artistic tradition from the hegemony of the magazines.
「Nielsen BookData」 より