Coaching students with executive skills deficits
著者
書誌事項
Coaching students with executive skills deficits
(The Guilford practical intervention in the schools series)
Guilford Press, c2012
- : lay-flat binding
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 233-236) and index
内容説明・目次
内容説明
*Great potential: combines the growing area of coaching with the hot topic of executive skills.
*High-profile authors have bestselling professional (Executive Skills in Children and Adolescents) and trade (Smart but Scattered) titles.
*Accessible and user friendly: includes 39 reproducibles.
*Comprehensive: shows how coaching can be used in an RTI framework with individual students, small groups, or a whole class.
*Valuable for school psychologists, special and general educators, and school counselors.
目次
Unit I. Theoretical and Research Background1. Executive Skills and Brain Development
2. Theoretical Underpinnings for Coaching
Unit II. Our Coaching Model3. Basic Coaching for Academic Success
4. Advanced Coaching Techniques
5. Setting Up a School-Based Academic Coaching Program
Unit III. Special Applications6. Classwide Peer Coaching
7. Peer Coaching for Social Skills Development, Pamela Plumer8. Parting Thoughts
Practice Exercises
Appendices. Reproducible Materials
「Nielsen BookData」 より