The critic's part : Wystan Curnow art writings 1971-2013
著者
書誌事項
The critic's part : Wystan Curnow art writings 1971-2013
Adam Art Gallery Te Pātaka Toi, c2014 , Institute of Modern Art, c2014 , Victoria University Press, c2014
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Encompasses texts written over more than forty years for very different contexts, occasions, and audiences"--Foreword
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Wystan Curnow is New Zealand's longest-serving and, arguably, most important art critic. This edited collection brings together a selection of his art writings from 1971 to 2013 to provide the first comprehensive overview of his practice. Selectively drawing on his considerable output, the publication features Curnow's long-form essays that investigate the stakes for ""high culture"" in a ""small province"" like New Zealand.
It includes major essays on key artists, including Len Lye, Colin McCahon, Billy Apple, Stephen Bambury, Max Gimblett, and Imants Tillers, and vivid reports on the contemporary art scene. Catalog essays and short reviews offer insightful readings of art and artists in all their material and conceptual specificity. Both a map of contemporary theory and practice and a cogent agenda for thinking through the implications and challenges of making art here, this compilation is an essential companion for anyone interested in New Zealand art as it has unfolded since 1970.
「Nielsen BookData」 より