Boys and their schooling : the experience of becoming someone else
著者
書誌事項
Boys and their schooling : the experience of becoming someone else
(Routledge research in education, 54)
Routledge, 2014, c2011
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First issued in paperback 2014"--T.p. verso
Bibliography: p. [253]-273
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book presents an ethnographic study of the experiences of teenage boys in an Australian high school. It follows a group of thirteen to fifteen year olds over a period of more than two years, and seeks to understand why so many boys say they hate school yet enjoy being with one another in their daily confrontations with the formal school. The study acknowledges the ongoing significance of the "boys' debate" to policy-makers and the media, and therefore to teachers and parents, but moves it on from issues of gender construction and the panic about achievement to the broader question of what it is to experience being schooled as a boy in the new liberal educational environment.
目次
Part 1: Boys in the Frame 1. Getting at Experience 2. The Schoolboy as Object of Study 3. Writing the Schoolboy 4. Observing Participation Part 2: That Unstable Construct 5. Monday Morning 6. George 7. Year 9 8. The Student Body 9. The Aspirational Self 10. Conclusion: Another New Beginning. Epilogue
「Nielsen BookData」 より