Issues in upper secondary science education : comparative perspectives
著者
書誌事項
Issues in upper secondary science education : comparative perspectives
Palgrave Macmillan, 2014
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book provides a comparative look at key issues that characterize and contextualize upper secondary science education in sixteen countries in Oceania, South America, Asia, Europe, North America, Africa, and the Middle East, incluing links with elementary and early science, final assessment, and the secondary/tertiary education interface.
目次
- Foreword
- Simon McGrath 1. Introduction: The Upper Secondary Tier and the Place of Science Therein
- Barend Vlaardingerbroek, Neil Taylor and Terry Lyons 2. Australia
- Terry Lyons 3. Brazil
- Luis Carlos de Menezes and Regina Candida Ellero Gualtieri 4. Canada - British Columbia
- Todd M. Milford 5. China - Hong Kong SAR
- Benny Hin Wai Yung and Kennedy Kam Ho Chan 6. Finland
- Jari Lavonen and Pasi Reinikainen 7. Hungary
- Andras Buda 8. Malaysia
- Noraini Binti Idris 9. New Zealand
- Peter Rawlins, Carrol Walkley and Lone Jorgensen 10. Nigeria
- Omaze Anthony Afemikhe and Sylvanus Yakubu Imobekhai 11. Pakistan
- Irshad Hussain 12. Scotland
- Nicky Souter 13. Sri Lanka
- Marie Perera 14. Turkey
- Muammer Calik 15. The Middle East - Egypt, Lebanon, and Saudi Arabia
- Saouma BouJaoude and Ghada Gholam 16. Reflections on Upper Secondary Science for the Twenty-First Century
- Barend Vlaardingerbroek and Neil Taylor
「Nielsen BookData」 より