Teaching reading and writing : the developmental approach
著者
書誌事項
Teaching reading and writing : the developmental approach
Pearson, c2014
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"PreK to grade 8"--Cover
Includes bibliographical references (p. 442-465) and index
内容説明・目次
内容説明
Teaching Reading and Writing: The Developmental Approach is a comprehensive yet accessible guide to the tools and knowledge pre-service and experienced teachers need to teach literacy in a developmentally-responsive and integrated way-while meeting the diverse needs of students in today's classrooms. Using a conversational tone to present a wealth of critical content, the book helps readers connect theory to practice through vignettes and sample lessons from real classrooms; authentic student work samples; ideas for using and integrating print-based and digital texts across the curriculum; and tools for organizing and managing a comprehensive, developmentally-responsive literacy program.
目次
Chapter 1: The Foundations of Literacy Instruction 1
Chapter 2: Language, Thought, and Literacy Development 32
Chapter 3: Effective Literacy Instruction: Principles and Practices 71
Chapter 4: Prioritizing Student-Centered Assessment and Instruction 112
Chapter 5: Foundations of Language and Literacy Instruction for English Learners 153
Chapter 6: Emergent Literacy: Engaging the World of Print, Developing Oral Language, and Vocabulary 173
Chapter 7: Beginning Conventional Reading and Writing 219
Chapter 8: Transitional Reading and Writing 270
Chapter 9: Intermediate Reading and Writing 315
Chapter 10: Skillful Literacy 364
Chapter 11: Response to Instruction: Intervention and Acceleration for Readers Who Struggle 414
「Nielsen BookData」 より