Education policy, space and the city : markets and the (in)visibility of race
著者
書誌事項
Education policy, space and the city : markets and the (in)visibility of race
(Routledge research in education, 47)
Routledge, 2014
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [107]-120) and index
内容説明・目次
内容説明
Drawing on three case studies of K-12 public schooling in London, Sydney and Vancouver, this book examines the geographies of neoliberal education policy in the inner city. Gulson uses an innovative and critical spatial approach to explore how the processes and practices of neoliberal education policy, specifically those relating to education markets and school choice, enable the pervasiveness of a white, middle-class, re-imagining of inner-city areas, and render race "(in)visible." With urbanization posited as one of the central concerns for the future of the planet, relationships between the city, educational policy, and social and educational inequality deserve sustained examination. Gulson's book is a rich and needed contribution to these areas of study.
目次
Foreword Zeus Leonardo Acknowledgments 1. Policy, Space and Theorising the City 2. Critical Policy Analysis: Governmentality, Rationalities and Technologies 3. Notes on a Spatial Policy Analytic: Relational Notions of Subjectivity, Space and Place 4. Aboriginality, Racialised Places and the Education Market in Inner Sydney 5. Policy, Aspirations and Urban Imaginaries in East London 6. Parental Choice, the Multicultural City and Whiteness in East Vancouver 7. Racial Neoliberalism, Education Policy and the City
「Nielsen BookData」 より