Hanzi, kanji, hanja : graphic & logo design with contemporary Chinese characters

書誌事項

Hanzi, kanji, hanja : graphic & logo design with contemporary Chinese characters

[edited and produced by viction:ary]

Viction Workshop Ltd., c2014

  • : [Hong Kong]
  • : [Tokyo]

タイトル別名

痛快!亜細亜の文字デザイン

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注記

"2015年4月25日 初版第1刷発行, 編者: ヴィクショナリー (VICTION:ARY), 発行所: 株式会社グラフィック社, ISBN: 9784766127447"--Colophon

内容説明・目次

巻冊次

: [Tokyo] ISBN 9784766127447

内容説明

日本、韓国、台湾、中国、香港などから集めたアジアのタイポグラフィデザインの秀作100点以上を掲載。書籍、映画で使われているデザイン以外にも、販売促進キャンペーンでの使用やブランドのイメージ戦略として、現代文化のなかで生まれた作品でありながら伝統を讃えつつ、アジアの文字の実力と可能性を作品で紹介。同時に、漢字を使ったロゴデザインや、漢字を応用したデザイン・バリエーションのつけ方にも着目。言語表現や文字の組み合わせに工夫した短い言葉を使った表現で文化的な面白さや意義を伝えている。

「BOOKデータベース」 より

内容説明・目次

巻冊次

: [Hong Kong] ISBN 9789881222732

内容説明

Deeply rooted in Chinese history and adapted widely in various Asian language systems, modern Han characters are principally pictograms, phonograms, or compounds of these units. While conventional typefaces and Chinese calligraphy are still extensively used in daily communication, many young designers are committed to recreating these age-old logograms, combining bold graphics with the merits of traditions to let them speak beyond the original words. With excellent examples from China, Japan & beyond, this reviews the contemporary craft of Han characters in culture.

「Nielsen BookData」 より

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