Globalization, gender, and media : formations of the sexual and violence in understanding globalization
著者
書誌事項
Globalization, gender, and media : formations of the sexual and violence in understanding globalization
Lexington Books, c2015
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 135-142) and index
内容説明・目次
内容説明
Globalization, Gender, and Media tackles the emergence of "sexy violence" imagery and the coalescence of the sexual and violent meanings in contemporary global mainstream news, television, film, and social media. Tuija Parikka analyzes how such imagery advances particular interpretations of globalization, and the role of gender in such projects. Cases range from serious news journalism and film to social media spectacles, brought under the umbrellas of media production, contents, and perception. These versatile cases introduce issues revealing the limits of Western freedom discourse in the social media; universalizing an idea of motherhood and ethnicity in news production; time, home, and class in the formation of global imbalances of power online and in reality TV; instability of sex and gender in discourses of rape and porn; politicizing majority-minority relations in the social media.
Globalization, Gender, and Media emphasizes the need to consider the interconnectedness and material - discursive aspects of globalization and the reality of gender in the media.
目次
Chapter 1: Sexy Violence in the Global Media
Chapter 2: Globalization of the Intimate Sphere and Gender in Media Production
Chapter 3: Globalization of the Sexual and Gender in the Mainstream Media
Chapter 4: Globalization of the Sexual and Gender in Social Media
Chapter 5: Globalization of the Body and Gender in Media Perception
Chapter 6: Reconfiguring Globalization of Gender in the Media
「Nielsen BookData」 より