Mirror of the Buddha : early portraits from Tibet
著者
書誌事項
Mirror of the Buddha : early portraits from Tibet
(Masterworks of Tibetan painting series, 3)
Rubin Museum of Art, c2011
- : hardcover
- タイトル別名
-
Early portraits from Tibet from the Masterworks of Tibetan painting series
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Published in conjunction with an exhibition held at the Rubin Museum of Art, New York, Oct. 7, 2011-Feb. 27, 2012
Includes bibliographical references (p. 204-223) and index
内容説明・目次
内容説明
In their art, Tibetans aimed at faithfully transmitting and preserving Buddhism as a spiritual discipline as they had learned it from earlier teachers. Each thangka painting was a small contribution to the larger cause of keeping Buddhism alive and radiant. In this third volume on Tibetan painting, David Jackson investigates painted portraits of early Tibetan teachers. Images of these eminent personages embodied Buddhist ideals in human form. In creating these depictions, Tibetan painters of the 12th through the 14th centuries imitated the artistic conventions developed in Pala- and Sensa-ruled eastern India (Bengal). This style, called Sharri, spread from India to many parts of Asia, but its classic Indian forms, delicate colors, and intricate decorative details were emulated most faithfully by the Tibetans.
「Nielsen BookData」 より