Philosophy of educational research
著者
書誌事項
Philosophy of educational research
Bloomsbury Academic, 2015
3rd ed
- : HB
- : pbk
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [209]-216) and index
内容説明・目次
内容説明
This classic text in educational research literature has been thoroughly updated to take into account new philosophical theories and the current political context for educational research. Remaining, however, are the three, key central themes: the nature of social science in general; the nature of educational enquiry in particular; and the links between the language and concepts of research, on the one hand, and those of practice and policy on the other. In analyzing and interrelating these themes, Richard Pring shows their relationship to such central philosophical concepts as meaning, truth, and objectivity.
目次
Foreword to Third Edition
1. Setting the scene: criticisms of educational research
2. Doing philosophy: defining what you mean
3. The focus of educational research: practice and policy
4. Research methods: philosophical issues they raise
5. Quantitative and qualitative research: a false dualism
6. Key concepts and recurring conflicts
7. Competing philosophical positions
8. Research into practice: action and practitioner research
9. Quality of educational research
10. Ethical dimensions to educational research
11. Political context of educational research
12. Conclusion: the nature and future of educational research
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より