Hindi poetry in a musical genre : Ṭhumrī lyrics
著者
書誌事項
Hindi poetry in a musical genre : Ṭhumrī lyrics
(Royal Asiatic Society books)
Routledge, 2014
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 221-229) and index
Some quotations in Hindi, with parallel English translations
内容説明・目次
内容説明
Indian classical music has long been fascinating to Western audiences, most prominently since the Beatles' sessions with Ravi Shankar in the 1960s. This fascination with the musical genre still prevails in the twenty-first century.
Hindi Poetry in a Musical Genre examines Thumri Lyrics, a major genre of Hindustani music, from a primarily linguistic perspective. On a cultural level, it discusses the interface between devotional and secular poetry. Furthermore, it explains the impact of social and political change on the musical life on North India.
Well-written and thoroughly researched, this book is a valuable contribution to the field of South Asian studies. It will be interesting to academics across the discipline, including linguistics, politics, sociology, cultural and gender studies.
目次
1. Introduction 2. "I Get No Peace": The Female Voice in Thumri 3. Pining & Pranking: The Themes of Thumri 4. Courtesans & Patrons: The Context of Thumri 5. "My Little Bed is Empty": The Language of Thumri 6. Rhyme & Metre: The Form of Thumri 7. Genre, Authenticity, and Tradition 8. Conclusion. Main Corpus
「Nielsen BookData」 より