The interpersonal communication book
著者
書誌事項
The interpersonal communication book
Pearson, c2016
14th ed., global ed
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [370]-406) and index
内容説明・目次
内容説明
Choices Behind Human Communication The Interpersonal Communication Book approaches the subject of communication through integrative theory, research, and hands-on methods. A threefold approach identifies important communicative concepts: choices in interpersonal situations, the theories and research that support these choices, and the communication skills necessary to effectively use these theories. The text allows students to examine the question of how, when, and through which channels they should communicate in different contexts. The Fourteenth Edition provides the newest insights and research in person-to-person interaction, making for an up-to-date source for communication study. New features and chapter-by-chapter updates make Interpersonal Communication the most comprehensive, relevant source on the topic.
目次
PART I: PRELIMINARIES TO INTERPERSONAL COMMUNICATION
1. Foundations of Interpersonal Communication
2. Culture and Interpersonal Communication
3. Perception of the Self and Others in Interpersonal Communication
PART II: INTERPERSONAL MESSAGES
4. Verbal Messages
5. Nonverbal Messages
6. Listening in Interpersonal Communication
7. Emotional Messages
8. Conversational Messages
PART III: INTERPERSONAL RELATIONSHIPS
9. Interpersonal Relationship Stages, Theories, and Communication
10. Interpersonal Relationship Types
11. Interpersonal Conflict and Conflict Management
12. Interpersonal Power and Influence
「Nielsen BookData」 より