Hiroshi Sugimoto : dioramas
著者
書誌事項
Hiroshi Sugimoto : dioramas
Damiani , Matsumoto Editions, c2014
- タイトル別名
-
Dioramas
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Hiroshi Sugimoto began to photograph his Dioramas series, a body of work that spans almost four decades, when he moved to New York City from Japan in 1974. While looking at the galleries in the American Museum of Natural History, he noticed that if he looked at the dioramas with one eye closed, the artificial scenes--prehistoric humans, dinosaurs, and taxidermied wild animals set in elaborately painted backgrounds--looked utterly convincing. This visual trick launched his conceptual exploration of the photographic medium, which continues today. Through his career, Sugimoto has addressed the photograph's power to create a history. He has said, "photography functions as a fossilization of time." In the Dioramas series, Sugimoto persuades the viewer that the photographer has captured a lived moment in time, although each scene is an elaborately crafted fiction. Hiroshi Sugimoto: Dioramas narrates a story of the cycle of life, death and rebirth, from prehistoric aquatic life to the propagation of reptile and animal life to homo sapiens' destruction of the earth--and then to a renewal of the earth, where flora and fauna flourish without man.
Here Sugimoto writes his own history of the world, an artist's creation myth.
「Nielsen BookData」 より