Impermanent structures : semiotic readings of Nelson Rodrigues' Vestido de noiva, Album de família, and Anjo negro
著者
書誌事項
Impermanent structures : semiotic readings of Nelson Rodrigues' Vestido de noiva, Album de família, and Anjo negro
(North Carolina studies in the Romance languages and literatures, no. 238)
U.N.C. Dept. of Romance Languages, 1991
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [124]-129)
内容説明・目次
内容説明
Fred M. Clark offers a semiotic analysis of three plays by Nelson Rodrigues, based in Charles S. Pierce's triadic concept of the sign: as sign, interpretant, and object, in regards to its production as perception and consciousness. Clark's use of this triad approach demonstrates the self-conscious plays of icons in Vestido de noiva, Album de familia, and Anjo negro, and offers a basis for the relevance of his conclusions to theatre at large. Based on this semiotic theory, Clark demonstrates the particular modes in which Nelson's theatre builds up fictional situations that transcend the pretense of the vanguard to become radically innovative and achieve a first-rate literary realization, equal of any occidental writer of the period. The author demonstrates the way in which Rodrigues dissects the difference between seeming and being, questioning the very notion of permanence and order.
「Nielsen BookData」 より