Poetry and the thought of song in nineteenth-century Britain
著者
書誌事項
Poetry and the thought of song in nineteenth-century Britain
(Victorian literature and culture series)
University of Virginia Press, 2015
- : cloth
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [215]-224) and index
内容説明・目次
内容説明
In arguing for the crucial importance of song for poets in the long nineteenth century, Elizabeth Helsinger focuses on both the effects of song on lyric forms and the mythopoetics through which poets explored the affinities of poetry with song. While she considers poets long described as “musical""—Alfred, Lord Tennyson, Gerard Manly Hopkins, Emily Brontë, and Algernon Charles Swinburne—she also examines the more surprising importanceof song for those poets who rethought poetry through the medium of visual art: Dante Gabriel Rossetti, William Morris, and Christina Rossetti. Helsinger’s close readings incorporate the philosophical and scientific discourses prevalent at the time and today as they bear on the question of how poetry, like song, may be said to think.
「Nielsen BookData」 より