Comics in French : the European bande dessinée in context
著者
書誌事項
Comics in French : the European bande dessinée in context
(Polygons : cultural diversities and intersections, v. 14)
Berghahn Books, 2013
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
First published in 2010
First pbk. ed
Includes bibliographical references (p. [299]-322) and index
内容説明・目次
内容説明
Whereas in English-speaking countries comics are for children or adults 'who should know better', in France and Belgium the form is recognized as the 'Ninth Art' and follows in the path of poetry, architecture, painting and cinema. The bande dessinee [comic strip] has its own national institutions, regularly obtains front-page coverage and has received the accolades of statesmen from De Gaulle onwards. On the way to providing a comprehensive introduction to the most francophone of cultural phenomena, this book considers national specificity as relevant to an anglophone reader, whilst exploring related issues such as text/image expression, historical precedents and sociological implication. To do so it presents and analyses priceless manuscripts, a Franco- American rodent, Nazi propaganda, a museum-piece urinal, intellectual gay porn and a prehistoric warrior who's really Zinedine Zidane.
目次
Figures
Foreword
Chapter 1. Introduction
Chapter 2. Definitions and Component Parts
Chapter 3. Formal Specificity
Chapter 4. Pre-History
Chapter 5. The Nineteenth Century
Chapter 6. The Twentieth Century
Chapter 7. Contemporary BD
Chapter 8. Pop Art or Business Park?
Chapter 9. Consecration of the Ninth Art
Chapter 10. Cultural Studies and Beyond
Chapter 11. Conclusion
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より