Essentials of marketing research : a hands-on orientation
著者
書誌事項
Essentials of marketing research : a hands-on orientation
Pearson Education, c2015
Global ed
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Authorized adaptation from the United States edition, ... c 2015"--T.p. verso
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
For courses in Marketing Research at two- and four-year colleges and universities
An engaging, do-it-yourself approach to marketing research
Essentials of Marketing Research: A Hands-On Orientation presents a concise overview of marketing research via a do-it-yourself approach that engages students. Building on the foundation of his successful previous titles-Basic Marketing Research: Integration of Social Media and Marketing Research: An Applied Orientation-author Naresh Malhotra covers concepts at an elementary level, deemphasising statistics and formulas. Sensitive to the needs of today's undergraduates, Malhotra integrates online and social media content, and provides current, contemporary examples that ground course material in the real world.
目次
I. INTRODUCTION AND EARLY PHASES OF MARKETING RESEARCH
1. Introduction to Marketing Research
2. Defining the Marketing Research Problem and Developing an Approach
II. RESEARCH DESIGN FORMULATION
3. Research Design, Secondary and Syndicated Data
4. Qualitative Research
5. Survey and Observation
6. Experimentation and Causal Research
7. Measurement and Scaling
8. Questionnaire and Form Design
9. Sampling Design and Procedures
III. DATA COLLECTION, ANALYSIS, AND REPORTING
10. Data Collection and Preparation
11. Data Analysis: Frequency Distribution, Hypothesis Testing, and Cross-Tabulation
12. Data Analysis: Hypothesis Testing Related to Differences, Correlation, and Regression
13. Report Preparation and Presentation
「Nielsen BookData」 より