Including families of children with special needs : a how-to-do-it manual for librarians
著者
書誌事項
Including families of children with special needs : a how-to-do-it manual for librarians
Neal-Schuman, 2014
Rev. ed. / revised by Carrie Scott Banks
- : paper
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 291-303) and index
内容説明・目次
内容説明
How can library programs and services include children with disabilities and their families? This how-to covers partnering and collaborating with parents and other professionals; developing special collections and resources; assessing competencies and skills; principles underlying family-centered services and resource-based practices; and the interrelationship of early intervention, special education, and library service. Checklists, clear strategies, anecdotes and stories based on real experiences, descriptions of model programs and resources, and an overview of appropriate Internet sites and services help you implement the suggestions provided. Appendixes include an extensive bibliography, a development milestone checklist, and a listing of state resources. This how-to will prove valuable not only to children's services librarians, outreach librarians, and library administrators, but also early intervention and family support professionals, early childhood and special educators, childcare workers, daycare and after school program providers, and policy makers.
「Nielsen BookData」 より