How should humanity steer the future?
著者
書誌事項
How should humanity steer the future?
(The frontiers collection)
Springer, c2016
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
The fourteen award-winning essays in this volume discuss a range of novel ideas and controversial topics that could decisively influence the course of human life on Earth. Their authors address, in accessible language, issues as diverse as: enabling our social systems to learn; research in biological engineering and artificial intelligence; mending and enhancing minds; improving the way we do, and teach, science; living in the here and now; and the value of play.
The essays are enhanced versions of the prize-winning entries submitted to the Foundational Questions Institute (FQXi) essay competition in 2014. FQXi, catalyzes, supports, and disseminates research on questions at the foundations of physics and cosmology, particularly new frontiers and innovative ideas integral to a deep understanding of reality, but unlikely to be supported by conventional funding sources.
目次
Introduction (A. Aguirre, B. Foster, Z. Merali).- How to save the world (S. Hossenfelder).- Humanity is much more than the sum of humans (T. Bolognesi).- Crucial Phenomena (D. Dewey).- The Leverage and Centrality of Mind (P. Estep III, A. Hoekstra).- A Participatory Future of Humanity (D. Rickles).- The Cartography of the Future: Recovering Utopia for the 21st Century (R. Searle).-Enlightenment is not for the Buddha alone (T. Singh).- Back to the Future: Crowdsourcing Innovation by Refocusing Science Education (T. Norsen).- Recognizing the Value of Play (J. Dickau).- Improving Science for a Better Future (M. Khalil).- How to avoid steering blindly: The case for a robust repository of human knowledge (J. Niemeyer).- The Tip of the Spear (G. Gantz).- U-turn or u die (F. Mercati).- Smooth seas do not make good sailors (G. Parry).
「Nielsen BookData」 より