Literature, film, and their hideous progeny : adaptation and elastextity
著者
書誌事項
Literature, film, and their hideous progeny : adaptation and elastextity
(Palgrave studies in adaptation and visual culture)
Palgrave Macmillan, 2015
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 210-218) and index
内容説明・目次
内容説明
This book posits adaptations as 'hideous progeny,' Mary Shelley's term for her novel, Frankenstein . Like Shelley's novel and her fictional Creature, adaptations that may first be seen as monstrous in fact compel us to shift our perspective on known literary or film works and the cultures that gave rise to them.
目次
List of Figures Acknowledgements Introduction PART I: JOURNEYS AND AUTHORSHIP 1. 'It's Alive!': The Monster and the Automaton as Film and Filmmakers 2. Lightening Up: Reappearing Hearts of Darkness 3. Hideous Fraternities: The Coen Brothers Hit the Road PART II: TEXTUAL AND MARGINAL IDENTITIES 4. Imitations of Life and Art 5. The Quiet Presence of 'The Yellow Wallpaper' in Todd Haynes's [Safe]' 6. Musical Theater and Independent Film PART III: IMMERSIVE THEATER AND THE MONSTROUS AVANT-GARDE 7. Adapting Time and Place: Avant-Garde Storytelling and Immersive Theater 8. Film Adapts Time: Christian Marclay's The Clock 9. Cape Fear, The Simpsons, and Anne Washburn's Post-Apocalyptic Mr. Burns, a Post-Electric Play Epilogue Works Cited Index
「Nielsen BookData」 より