Powder her face : an opera in two acts for four singers and chamber ensemble, op. 14 (1994-95)
著者
書誌事項
Powder her face : an opera in two acts for four singers and chamber ensemble, op. 14 (1994-95)
Faber Music, 2015
楽譜(印刷)(スコア)
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
MUSIC:Full score
English words
内容説明・目次
内容説明
Thomas Ades and Philip Hensher's dazzlingly precocious chamber opera Powder Her Face propelled its composer to international attention after its premiere in 1995 and, with nearly 300 worldwide performances, remains one of the most frequently performed British operas of the last two decades. Charting the glamorous rise and seedy fall of the notorious socialite beauty Margaret, Duchess of Argyll, the score is as witty, poignant and memorable as the 'Dirty Duchess' herself, paying homage to the popular idioms of cabaret and tango, as well as to Weill, Berg and Stravinsky. It is hard to believe that this masterpiece was written by a 24 year-old, but then that young man was Ades, whose prodigious musical talent was awe-inspiring even as a teenager.
'It already counts as a modern classic...'
The Observer (Fiona Maddocks), 6 April 2014
「Nielsen BookData」 より